Wednesday 4 July 2012

故鄉,是你的,也是我的....

I know, it has been quite a while for me to blog. 
I have been busy with tons of stuff since I was back to reality. 
But still, taking a break to travel is never a No. 
And this time, it took me back to my mom's hometown in Fujian Province 福建省.

And for the first time I travel with my parents, they insist to travel by ourselves.
Instead of hiring from travel agency. 
Honestly, I do prefer to travel by ourselves more than with a group.
Perhaps it was the adventurous of travelling by own excite me,
or maybe because I do like to search a place and go there all by my own.
The achievement of getting to destination is nevertheless satisfying. 

Although the trip started a bit bad way, which that our flight had been delayed for 3-4 hours.
It really do piss me usually during that time, but luckily is, they provide a very good Wi-Fi connection at the airport.
So that kinda extinguish my madness as I could keep doing research on my thesis paper.
ps. which I'm only half way on my paper.
By the time we reached Xiamen, which is around midnight at 2 or 3am. 
I barely remember it, because it was a bad experience. 

第二天早上,我們就出發到了我媽的老家,安溪縣,福建省。
老家,這裡的確真的是老家。
在這地方,沒有高樓大廈,沒有高空大橋,沒有先進設備,也沒有空氣污染。
就仿佛回到了大自然似的。

看著小孩子在家裡嬉戲,就覺得他們很幸福。
他的童年回憶,絕對比城市裡的小孩來的更珍貴。


茶道,
在中國每個地區,每個角落都少不了。
這既是他們的飲水,也是他們的風俗。

看到他慈祥的眼睛,就真的讓我想起了外公。
小學一年級至今,真的好久啊。


它看到我走過來的時候,它露出了很悲哀的眼神。
我頓時覺得有點慚愧。


看到他們,真的讓我構想回以前我姐帶我出去玩的時候。
真的好美的回憶啊。

 在這地方,每一人的生活都很悠閒,很健康,很快樂。
回到那裡,家家戶戶都很熱鬧,很熱情。
這或許在很多地方都找不到,但在這裡,我找到了。

After the first and second night at my mom's hometown, 
we are finally back to the famous city of island, Xiamen 廈門.
Of course, when you come to Xiamen, 
you should never miss on visiting an island called 鼓浪嶼.

這家遊信店很特別,店裡都佈滿了遊人的留言。
甚至天花板也不放過。你愛怎麼帖就怎麼帖。Xp

Because of its island location, all of its supply are travel by boat from land.
And then when it reach to the island, it was deliver by man power.




Walking around in this island, it really relieve myself from all the tensions and problems I have within myself.
Take on your camera, move your leg, you will understand what is that feeling.
Everything that move around in this island, is just so much living than you can imagine.



I'm very tired. Why don't I just take a nap first.
And I will continue on my journey when I'm Okay to go.

I'm sitting at here, I'm looking at here, I'm listening at here
and
At here Waiting for you.

雖然這地方已經是舉世聞名,很多遊人前來遊走。
但我依然覺得,有了他們,我在這裡的遊走,才顯的更“活躍”,更充實。


每個遊人手裡也少不了我的寶貝,相機。
看著他們在做著你喜歡的事物,心裡的快樂是無比的。


Say hello to our little "OLD Friends"


這趟旅程裡,狗狗也成為了我的旅行伴侶。
雖然在各大街小巷都可以看到不同種類的狗狗,
但我總是可以覺得他們都知道我的目的,而且跟我合作。
謝謝你們啊狗狗。


 This should be one of my favourite shots in this island. 
Although it consist of numerous signature building, this corner of the street, somehow had deeply attracted to me. 
And is just feeling so awesome to look at it.


在多一步,就這一步,
或許你看的事物就有所改變了。
那一步,或許就可以讓你把事物看的更仔細,更清楚。
是好是壞,都歸於你要如何去面對。



 在滄海茫茫能相遇也是一種緣分。
走不走下去,也得看你自己。
但一些東西,你不踏出第一步,試一試,
你是永遠無法知道那個感覺。



當然,來到一個旅遊區,送禮肯定是少不了。
這裡最有名也是他們的茶和餅。
對我來說是還好啦。
但他們每家的茶餅店的名字是還蠻特別,有創意的呢。

我累了,我口渴了,我肚子餓了。


走著走著我也累了,也是時候獎勵一下自己。
雖然我是一個人來到這島上拍拍走走。
但一個去做一件事情從來都不是一件可悲的是,而是享受你獨有的時間。

去一個地方旅遊,肯定少不了那裡體驗那裡的文化事務。
對,我今天就來到了土樓。
土樓在華南一帶可是有名的。
當然,不只是福建省擁有這特色,廣東一帶也是兼有的,例如客家人。

為什麼叫土樓,很簡單,就如你所想的一樣。
整座樓是由土和木而建成。
走進這裡,彷彿變得更涼爽了點。
我也不知道為什麼。但這感覺的確很爽。
這就是我們以前所居住的地方,終於也有還鄉的感覺了。




你會覺得奇怪,以前的他們是如何得到水的供應。
是去河邊撈嗎?還是到山上去打水。
在每一戶家裡,他們都可是有自己的井呢。

We should always look forward on what we are going through.
but there is some other time, 
when you look up, look down and look back,
somehow you might surprise yourself of doing so.
The best thing that happen to you is not in front of you,
but around you.


你看吧,我就說啦。
他們又出現在我周圍了。
看著他們,還真讓我想為他們拍特寫呢。XD


在離別的前一天,又是一天漫無目的的自由行。
我的確很喜歡這樣做,我也不明白為什麼,也解釋不了。
雖然說生命就是要給自己一個目標,一個目的來去前行。
但有的時候,在沒有什麼目的行走下,這趟旅程也會給了你很多的意外驚喜。




我們的好朋友又出現在我的鏡頭下了。
看到他們,就是忍不住要把快門給按下。
他們連在吃著他們的午餐都放下為你擺pose,
那我沒有理由不給他們按下快門吧。哈哈。


此外,來到廈門,當然少不了來參觀他們這裡鼎鼎有名的“廈門大學”。
來到了這裡,也給了我一個超大的驚喜,
那就是遇見了我同級的中學同學。
雖然那時候我們不再同一個教室裡上課,
但能夠在這那麼大所的大學校園裡遇見他,
那也是無比的幸運。
那天我們也聊了很多,從中學到大學,大學到即將出來這社會。
雖然我們以前並不熟悉對方,但我們也有聊的不亦樂乎。


This trip has only lasted for 5 days.
Although it wasn't as long as I used to travel, 
this trip indeed had give me a lot of surprise and happiness.
Besides, it is very good to go back to where you are from.
We walk, we look, and we live forward,
but we shall never forget where we are from, what we are used to be. 
Never forget our root.

ps. the next thing I'm gonna share shall take your breath away
please stay tune
you will never regret it.

No comments:

Post a Comment