Thursday 5 July 2012

新疆,My Dreamland (唯美篇)

If you asked me how was the trip overall, 
to be serious, 
It was a surprise fiesta along the journey. 
It wasn't that I didn't know that Xinjiang is actually quite famous for its scenery.
But the facts is, every places that I visited in Xinjiang is out of all my expectation. 
It blew myself from my mind to my toes.
The whole place is just a paradise that had hidden long away from the world. 
And by far, that is my most favourite place that I have visited all the years.

The journey wasn't began with the plan of going Xinjiang, it suppose to be Tibet.
But somehow, the Chinese government has disallowed foreigners to travel to Tibet.
When I know the news, it kinda hit me hard. 
Because my family and I has been planning to go to Tibet for years and they had decided to go together before my graduation ceremony.
In this case, I got no other choice but to choose the alternatives, Xinjiang, which I had always dream to travel at there by myself.  
And there it is how our journey started. 

在這一趟旅程裡,我想與大家分享的其實有點多。
所以我將會分成三段來分享。
首先,我想與大家分享的是,新疆唯美的一面。

天還未亮,我們就已經要出發了。
在路途中,凌晨到天亮,天亮到太陽升起。
這一個過程,的確緊緊吸引了我。
雖然早起真的好累,但我認為這一切都是值得的。

昆塔格沙漠,
我人生中第一次的沙漠體驗。
之前在家,也只能看到水連天,天連水的景象。
但來到這,我可以看到沙連天,天連沙的景象了。
看著滑滑的沙,禁不起開始在那裡崩騰了。
這一次的體驗,也讓我知道在沙漠行走,其實並不是一件那麼容易的事。
看著這區區那麼短的斜坡,我走到上去的時候,我已經是氣喘如牛了。>.<
但總體來說,我愛上了這篇沙漠。
一眼瞭望,一望無際。





The lost city of Cross River ( 交河古城 )
When the time I reach here, the temperature has reach higher than 40 degree Celsius.
Even there was a strong wind blow by, but I can feel the heat within the wind as well.
And I can feel that my face was burning. 
It was a tough road to walk at there,
but witnessing the lost city, somehow it make me feel like I was a Tomb Raider.
And the place at there is magnificent. 


來的這,從外面來看,其實還蠻一般。
但是,當你坐了一個小時的車程進入這景區。
你就知道什麼叫做“人間仙境”。
這一個地方就是“天山天池”。
平地溫度均20多左右,上到去,盡然徘徊在10多左右。
可想而知,我真的到了天上之山池。
這一個地方,也是第二個地方把我的心給鎖了起來。
仙境,你可以把我留下來嗎?






去了仙境,接著就到了苦境。
因為從烏魯木齊到布爾津,整整坐了九個小時的車程。
我雖然說是苦境,但這也不是完全是對的。
因為在一路上的風景,雖然很平淡,但卻緊緊的吸引了我。
這裡就是五彩灘。
我要註明的是,這個時候是已經8pm-9pm之間。
哈哈。





Atlay 阿勒泰, 
During our travelling to Kanas 喀納斯, we were stop at the half road to take a look at this breathtaking scenery.
Even my dad had to take out his Ipad to record it down the scenery after using capturing it with his camera.
I have to admit, when the bus stop, I get down, 
Deep inside my heart, I really do feel like want to run all the way down to the grassland and lie on it. 
Standing at here, it just like my soul being taken away by the beautiful and yet magnificent scenery.
I love this place and this is my 3rd favourite place at Xinjiang.



雖然太陽高高的掛在天空中,紫外線很強,
但站在這,我是覺得無比的輕鬆,舒服,快樂。


接著,就是禾木山莊。
在這裡,從外面到這山莊裡,車程也用了大概一個小時多。
起初在進來的路程裡,路上的風景,山坡,河流,藍天已經讓我覺得很足夠,很滿足了。
但想也想不到的是,來到這座山莊。
這既然是一座世外桃源。
我要是能夠活在這裡,或許命也會長一點。哈哈。




我姐也不停跟這我一起到處去拍拍走走。
因為他,我才會有很多我這趟旅程的拍攝風景特寫。哈哈

During the evening, we were bring to the Lake Kanas 喀納斯湖.
Due to the rainy weather, I unable to capture the best scenery of this lake. 
But on the next morning, 
due to our foreigners identity, we weren't allow to visit a place name Bahaba 白哈巴,border between China and Kazakhstan,
so we were given another chance to visit the Lake Kanas. 
At first, the weather is not as good as I expected.
Because the whole sky is grayish, blurry and cloudy, it wasn't the best capture window.
So I waited and waited, and finally, the cloud started to glide away. 
In that moment, I realize that is the best window for me to capture it down. 
After all, the place is worth to wait.
And you know what, this is the 4th spot that I can't forget about it in my life.




魔鬼城
在我出發來到這地方以前,他可說是我還蠻期待去看到的地方。
往往期待越高,失望就更高。
這地方沒有我想像中那麼宏觀。
或許我們來到的時間並不合時吧。
但我還是有的到意外的驚喜。
雖然如此,我依然相信這地方是值得去探索的。


你猜猜這時候是幾點?
這時是傍晚9.30pm。哈哈
夕陽西下在九點多,還不賴的。XD

這就是我所謂的意外驚喜,進了去一個小時後出來。
這就是我所期待的魔鬼城。
石頭上的顏色可不是我挑出來的,而是夕陽所照射到的。
看到這一幕,我很滿足了。
這就是我眼裡的魔鬼城。

伊犁,
是新疆的重頭戲。
來到新疆,沒去伊犁,就好等於你沒來到過新疆。
就在這天,我們去到了 Salimu Lake 塞利木湖。
很可惜的一樣東西是,天氣並沒有我想像中的那麼好。
雖然如此,但這也無法讓我放棄去捕捉這裡的唯美。

這整篇地都佈滿了外柔內剛的花海。
不管你在上面路過,走過,跑過,
它都依然是樹立在哪,不屈不饒的佈滿在地上。
我也在這裡躺著拍了一張照,讓我死無遺憾。哈哈


There is a weird thing happen at here, 
When I reach here, 
somehow I felt that I had came to Tibet.
Because this is a religious signature site of Tibet. 
And it usually appear around Tibet like in Yunnan, Himalaya.
But in Xinjiang, quite a distant away, and I still able to find it.
Somehow this trip allowed me to kill two bird with one stone.


The next stop, 
Lavender Garden.
I have dream for ages to visit a Lavender Garden.
You might think that I'm quite girlish to dream of visiting a place like this.
But seeing the whole place cover in purple plant, 
that is just magnificent.
However, 
this Lavender Garden didn't appear to be as I expected. 
What I expected was like the whole land through the mountain are cover up with Lavender.
too bad for this place is kinda small for a garden.
Nevertheless,
It still fulfill a little part of my dream,
and I will continue to search it.  



最後,
我們來到了一個能讓我平靜下來的一個地方。
Nalati Grassland 那拉提草原.
草原,是我這一生人中最想去體驗的一個地方。
在那,我彷彿跟大自然結合為一體。
在這裡,我的頭腦,我的身體,我的四肢,我的靈魂,我的感覺,
都處在放鬆的狀態。
如果你有機會在來到這裡,難道你不也會感覺到嗎?
翠綠的草原,蛋黃的花海,藍藍的天空,雪白的雲朵。
我只能告訴你,我真的幸福了。







在離別的幾個小時前,
我們在烏魯木齊走了一趟。
當然,我們也來到了國際大巴扎 International Grand Bazaar.

有人曾經對我說過,
旅遊不是就是為了去輕鬆一下嗎? 那我這趟旅程坐車都坐的屁股快遍了,難到這還輕鬆嗎?不是很辛苦嗎?
我只能說你不是我,
雖然坐車的確很辛苦,
但一趟辛苦的路程換來一個天堂般的享受。
我絕對認為是值得的。
說實話,這一趟的旅程,
讓我深深的愛上了新疆這一片土地。
對我而言,
他不僅是一個天堂,他也是一個樂園。
這一旅程是滿足不了我對這裡的慾望。
所以,
我還是會再一次回到這一座天堂。
而且我是打算來到這自由行,租車自己開著跑。
有興趣者可以加入我。
我的下一個目標將是冬天的季節。
我要捕捉他雪白的一面。
XD

ps. 這只是第一部分,請大家盡情期待。 

No comments:

Post a Comment